social media

Facebook, LinkedIn, Twitter en andere social media zijn ideale plekken om mensen te interesseren voor een product of dienst. Al in 2005 zette ik voor het blad van de Hogeschool van Amsterdam een Hyves-account op. Daarna volgden LinkedIn- en Twitteraccounts voor de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV), het AMC en het Expertisecentrum Veilige Publieke Taak. Ook haal ik sinds april 2017 Facebook- en Twittergebruikers over om een bezoek te brengen aan het Weekend van de Wetenschap in oktober.

weekend van de wetenschap

weekend_vd_wetenschap

Tijdens het Weekend van de Wetenschap (WvdW) in oktober openen meer dan 200 wetenschappelijke instanties hun deuren voor het publiek. De Facebook- en Twitteraccounts van het WvdW hebben duizenden volgers. Elke week zoek ik naar interessante wetenschappelijke berichten voor deze kanalen, om de deelnemende instanties en het weekend zelf onder de aandacht te brengen bij potentiële bezoekers. Daarnaast heb ik een strategsch social media plan gemaakt en denk ik mee over de advertentieactiviteiten vlak voor het weekend.

Academisch Medisch Centrum

amc-logo

Voor het Academisch Medisch Centrum (AMC) zette ik samen met een collega een social mediastrategie op. Daarvoor bezocht ik een aantal andere ziekenhuizen en schreef ik een plan. Dit resulteerde in een periodieke plaatsing van interessante berichten, snellere reacties op vragen en een flinke groei in het aantal volgers.

veilige publieke taak

evpt-logo

Namens het Expertisecentrum Veilige Publieke Taak (EVPT) hield ik een Twitter-, Facebook- en LinkedIn-account bij en modereerde ik daarnaast de LinkedIn-group Veilige Publieke Taak. Hiervoor werkte ik veel samen met het ministerie van Binnenlandse Zaken.